söndag 30 december 2007

Polisen

Det händer nåt inom mig när jag ser en polis bil ute i trafiken. Jag tror hela tiden att det är MIG de är ute efter. Jag blir skitskrajj. Jag kollar snabbt att bältet är på, att jag har ljusen på och att hastighets mätaren inte ligger för högt.

Och när jag är ute och kör i mörker så tror jag hela tiden att det är snuten som kör bakom mig.

Jag har tok respekt för ordningsmakten.

Den enda närkontakt jag haft med polisen är när jag blev stoppad för att jag inte satt på framljusen på bilen. Det första jag sa var:
- Hej, här sitter jag med byxorna nere...!

(skulle på långkörning och var sketa mätt) Fick dra upp brallorna, blåsa och åka. Och i bakstätet satt sugröret och vääääste:- Koollla......han har pistooool!

Har vittnat i rätten 2 ggr och bara jag satte min fot innaför dörrarna så höll jag på att skita ner mig. Det lixom andades ooordningsmakt*huuuuu*

Inga kommentarer: