söndag 30 december 2007

Never ending story

Nu har min lilla svartrockare varit i farten igen. Hon har fortsatt sin övertalningskampanj om pearcing. Hej å hå.
Det började med att vi diskuterade skate:arens uttöjnings örhänge ala 8 mm.
Jag: Näseru svartrockaren, en sån får du inte ha. Det där är över min döda kropp.

Och här hugger hon på en gång, och går upp i falsett.

Svartockaren: MAAAAMMMAAAAA....DU ÄR SÅ HIMLA GAMMALMODIG OCH DU VILL BARA ATT JAG SKA VARA SOM DU!!!

Gammalmodig mamma....(jag): Nej, det vill jag inte. Men det finns ingen anledning att göra sånna saker i din ålder.

Svartrockaren: MEN VARFÖR FÅR JAG INTE PEARCA MIG! SKA JAG VÄNTA 25 ÅR TILLS JAG BLIR 40 SOM DIG ELLER??? GE MIG EN BRA ANLEDNING TILL VARFÖR JAG INTE FÅR.

Jag: fÖr att du inte är myndig och jag tycker att du är för ung och omogen för att ta ett sånt beslut och ett sånt ansvar.

Svartrockaren: MEEEEN MAAAAAAMMA. JAG ÄR 15 ÅR, JAG ÄR INTE DUM I HUVET!!!
VARFÖR MÅSTE DU VARA SÅÅÅÅÅ GAMMALMODIG.

Sista hon vrålade innan hon gick ut genom dörren var:
DU GÖR MIG SÅÅÅ HIMLA ARG.

Jag: Vaaaa??!! Jag hör inte vad du säger, batterierna i hörapparaten är slut.

Inga kommentarer: