måndag 2 juni 2008

Vatten pikadoll.

Den här artikeln får mig att minnas (låter som en kass bok)min hemfresa från Miami 2000.

http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26ArticleID%3d2008%5c06%5c02%5c286977%26SectionId%3dDinapengar

Jag had köpt en JÄTTE vatten pistol...mera åt gevärs hållet, åt sugröret.
Den var enorm...lixom det mesta är i det landet.

Eftersom det var fullt i väskan tog jag pikkan i en papp påse och som handbagage.
Men se det gick inte. Fick absolut INTE ta med "vapnet" in i flygplanet. För det var minsann ett vapen.....*suck*
Försökte snällt påpeka att man inte fyller den med kulor utan med vatten.
Men den arga tanten var bestämd...det ÄR ett vapen. Frågade vad hon trodde att jag skulle göra med skiten. Slå den i skallen på nån? Hota dränka piloten?

Det slutade med att jag fick kuta genom hela teminalen och checka in den som bagage.

Sugröret blev iallafall glad.

Inga kommentarer: