tisdag 13 maj 2008

Smisk.

Igår kammade jag in 4 tusen...ba så där. Vi har haft en massa skiffer legandes ute på tomten. Pappa, som var här förra veckan, upplyste oss om att det var värt pengar. Så ut med det på blocket, in med pengarna och fint på gräsmattan!
GÖTT!!

Gick och la mig efter jag bloggat igår. Håller på att läsa "Änglar och demoner". Läst den 1 gång förr, men det var länge sen så nu var det dax att piska liv i minnet lite.

Sugröret spelade på datorn och svartrockaren kollade tv.

Efter en stund skriker svartrockaren:

Svartrockaren: MAAAMMAAAAA! Snälla, kan inte vi köpa Hans Scheikes nya film?!!

Jag: *scheike....letar i minnet*

Svartrockaren: Ja, Hans Scheikes nya SMISK film?!

Jag: VAAAA????

Nu mascherar jag in i tv rummet. Är ungen helt knäpp?
Hon sitter framför tv:n och kollar på Outsiders på 5:an.

Svartrockaren: Kolla, de ska spela in en ny smisk scen till den nya smiskfilmen.
MOAHHAAAAHHHHAAAAAAA!!!!!!
Mamma, jag lovar...dom där människorna är inte kloka på en fläck!!!!

Går ut ur rummet och lämnar efter mig en dubbelvikt svartrockare som skriiiker av skratt.

Smiskfilm...over my dead body!!

2 kommentarer:

Ambulansbarnmorskan sa...

Har du varit i Rom? Ett måste att åka dit och kolla in allt när man läst boken. Vi sprang som små gnuer och kollade in ALLT när vi var där!! Ha det bäst och va rädd om dig och din eländiga rygg! Kram!!

SS sa...

Jag var där med 2 kompisar för precis 1 år sedan. Kanonfint! Älskar Rom! Kollade däremot inte in "platserna"...bara de vanliga turist fällorna*S*
Ryggen mår si så där. Fått ny medicin*hm* och korsett. Funkar på både rygg å fett*s*