tisdag 13 maj 2008

Följade händer kl 10.40

Jag är ute på förskolegården med x antal barn.
Brevbäraren kommer i skåpbil och parkerar framför grinden.
Eftersom vi inte har någon brevlåda på förskolan så går brevbärarna in med posten till kontoret.

Igår la jag märke till att post tanten inte stängde grinden efter sig på väg in med posten. Så nu är jag alert!

Tanten går genom grinden och skiter i att stänga dem (1 meter bort står 5 barn)

Jag: Ursäkta, kan du stänga grinden, barnen rymmer annars!

Post tant med långt gången PMS: Då får ni minsann sätta upp en brevlåda!

Eh...? Vart i ligger logiken i detta?

Kan hon inte stänga grinden efter sig för att hon tvingats släpa sin stora feta röv över gården för att gå in med posten.

Ska vi säga till våra barns föräldrar att deras barn rymt under dagen för att vi inte har en brevlåda?!!

På torsdag jobbar jag igen. Då ska jag irritera PMS post tanten lite. *hehehehe*

Inga kommentarer: