tisdag 19 februari 2008

Vandrarhemmet har öppet igen!

Ikväll kommer min syster dotter (på bilden)och en kompis hit och ska sova 3 nätter. De ska göra ett examens arbete i företags ekonomi så vi ska stå till tjänst med vårt "enorma" kunnande runt markandsföring. Ska bli kul. Ska vara ledig från jobb nr 1 imorgon fm. Blir kul att få göra nåt annat dagtid.

Gubben kom hem fr butiken, vrålhungrig. Han snodde ihop en omelett och började leta nåt att dricka.

Gubbe: *stön*..nu finns det ju knappt någon mjölk...! Å ingen lätt dryck. Skulle inte du handla på hemvägen?

Jag: Jag orkade inte handla! Och du tar inte mjölken som är kvar.

Gubbe: Men det finns ju inget annat.*stackars mig*

Jag: Drick vatten. Man KAN faktiskt dricka vatten!

Gubbe: Ja, okeeeej då. Men jag måste bara få gnälla lite. Det känns mycket bättre om jag får gnälla.

Han knallar förbi och kastar åt mig en puss.

Alla nöjda och glada*s*

Svartrockaren och sugröret kom hem från pappa och vill sova här.

Full House!

Inga kommentarer: