måndag 14 januari 2008

Polisen har varit här....!

Som jag skrivit tidigare http://mycorner-mycorner.blogspot.com/2007/12/polisen.html
så händer det nåt inom mig när jag ser polisbilar och poliser. Jag känner mig skyldig.

För ca 10 minuer sedan parkerade en polisbil på vår butiks parkering. Min första tanke var att nu är det MIG de är ute efter. *fobi* In kliver en kvinna i 50 års åldern och en herre i 40 års åldern. De hejjar och säger att de bara är ute och åker och ville kolla butiken. Å jag kläcker ur mig: Jaha...så är ni bara ute och fis åker!?

De patrullerade runt i full mundering . Pikkadoll, radio, batong. Blir lite små impad av dem. De lixom bara osar RESPEKT!

Shit, jag skulle ju ha frågat va de har i månads lön. Sugröret vill bli polis men han har hört att de har så dålig lön*suck* Som om DET är det viktigaste. Han är väl orolig att han inte ska ha råd med alla zombie filmer och krigs spel han vill ha.

2 kommentarer:

Ambulansbarnmorskan sa...

Hehe, jag har samma sorts skräck. Drömmer om att jag drar på full gas när jag blir invinkad för kontroll huuuu! Men sist blev jag invinkad och han kollade på mig, jag sitter en tidig söndagsmorgon iförd ambulanskläder, jaha du är amulansvårdare säger han. Jag svarar: Nä jag är ambulanssjuksköterska! Han svarar: Jaha. Jag säger: Jo jag ska säga att det skiljer MÅNGA år på högskola mellan oss! Han svarar: Jaha, då går det bra att köra vidare. Jag tänker: Fan att jag måste babbla så mycket, han skiter väl i om jag anser att han gör samma jobb som en kommunalarbetare som dirigerar trafiken, eller...*blink*

SS sa...

Jag har också den förmågan, att låta käften gå innan jag tänker på vad jag säger. Ett under att man inte blivit smockad än*s*