söndag 6 juli 2008

Vädrat min stora käft.

Vissa saker gör min skitarg. Som när människor sabbar för andra.
Och för mig spelar det ingen roll om jag känner dem el inte. Jag säger ifrån.
För mig spelar det ingen roll om personen ifråga ser ut som en bandidos och går runt med yxa. Jag vädrar min stora käft iallafall.

Igår natt när vi hade folk här var jag upp på övervåningen och skulle pinka. Hör att det var folk utanför så jag ställer upp fönstret lite och kikar ut.
Ser två personen som står ute på parkeringen vid våran bil.
Drar upp brallorna, mumlar till Helena att "nu jäklarns, det står nån vid bilen där ute", hoppar i ett par skor och mascherar ut.
Personerna är på väg ifrån bilen och mot mig. Jag går bort för att kolla att bilen är ok och ser att de pissat på min bil och på grannens.

DÅ släpper jag loss!
Ropar" men pissa på din egen bil din idiot"
Killen , i 20 års åldern" gafflar tillbaka. Jag gafflar ännu högre.
Nu kommer gubben och Janis ut genom dörren. Å min gubbe är ingen liten gubbe. Han är STOR!
Killen säger "vi är på väg härifrån". Jag skickar med dem en lång hälsningsfras med div arga ord.
De går sin väg, jag ångar in och upp på toa, skitarg!!

Av någon anledning kommer inte gubben och janis in igen. Det dröjer innan de kommer.

När jag gått in hade grannens grabb (ca 18-20 år) kommit ut. Han stegade ut, endast iförd lösa boxershorts. Han frågade vad som hänt, fick reda på att de pissat på hans pappas bil. Killen frågade vart de tog vägen och min gubbe pekade glatt ner mot parken.

Nu går grannkillen in, men kommer lika snabbt ut igen med en batong!!!
Och han sätter iväg i världens fart efter........! Och kvar står gubben och Janis helt långa i ansiktena.
Nu är det inte så att nån ligger nerklubbad här på gatan.
Gubben tog Svante med sig och gick en sväng. Inga dödsfall i området.

Inga kommentarer: