måndag 30 juni 2008

Fisk


Idag har svartrockaren åkt ner till Halland. Hon blir borta en vecka.

Så jag är fiskvakt! Hej å hå!

Hon har nämligen fått en kampfisk i födelsedagspresent av bästisen....!

Himla dum present. Men det tycker ju jag som är 40 år. Hade jag varit en svartrockande 16 åring hade jag säkert gått igång på den.

Den e rätt så vacker att se på, men det händer ju inte mycket där i skålen.

Nu fasar jag för hur jag ska få den att överleva tills rockaren kommer hem. Tänk om den väljer att nu när jag är fiskvakt. Den kanske tar livet av sig av tristress, simmar upp till ytan, inhalerar en massa luft, och så får JAG skulden för att ha vanvårdat den. Glömt ge den mat, gett för mycket mat....eller för lite!

Dessutom drabbas jag av div tvångstankar. Jag kan se hur jag lyfter skålen och sedan bara låter den slinka ut händerna. Eller hur jag ställer ner skålen i en låda i frysen.

Eller hur jag fiskar upp fisken med handen och sedan matar den till Svante.

Hemska tanke!!

Inga kommentarer: