fredag 6 juni 2008

Av barn får man veta sanningen!

På jobb nr 1.
Vi sitter vid bordet och ska äta glass. Vi firar "lilla" national dagen.
Öser upp glass till alla vid mitt bord, sist till mig. Flickan mittemot kollar lite surt på min tallrik och säger:

Flicka mittemot: Varför får duuu så mycket glass på diiiin talltik?
Flicka bredvid : Men det förstår du väl, hon har ju så stor mage så hon måste ju få plats med den...!

Tack!

Ute på gården cyklar alla de stora barnen (6 åringarna). Rätt som det är bromsar två st barn in sin cykel framför mig, kollar in mina fötter (hälarna) och säger:

Pojke vid styret: Vet du, min mamma har också sånt där hårt, vitt på sina hälar.
Pojke som sitter bak: Det har min mamma också.
Pojke vid styret: Ja, man får visst sånt när man blir gammal. Fast min mamma är inte gammal.

Pojke vid styret kollar upp på mig och frågar: Du, får jag klia dig på ditt vita!??

Jag: NEEEEEJ!!!!

2 kommentarer:

Monci sa...

Hahaha...va äckligt! :o)

Ambulansbarnmorskan sa...

Haha hohoho jag tror jag smäller av. De är för sköna och för ärliga de små liven!