fredag 23 maj 2008

Mors dag

På söndag är det ju morsdag.
Barnen frågar vad jag vill ha och jag svarar som man alltid gör. "ingenting".
Och de blir skitsura.
Svartrockaren säger att hon vet vad hon ska köpa. Och att jag ska se till att bli skitglad och tacksam.
Å så sugröret. Han vet inte vad han ska köpa. Så jag gav honom lite tips. Blommor...eller en tidning. Köper sällan tidningar(amelia/tara osv) så det vore lite mysigt att ha på söndagskvällen.
Efter att ha varit tyst vid middagsbordet en stund kommer han på att det är pinsamt att köpa både blommor och tidning.
"täääänk om den i kassan tror att HAN ska läsa Amelia" Säkert!!
Eller om någon SER honom köpa en tant tidning..hemska tanke!!
Å blommor. Nope, det går inte. Då kanske någon tror att han är kär!

Sugröret: Men mamma, kan jag inte bara hyra en film till dig!??

Inga kommentarer: