torsdag 17 april 2008

Ny dag, nya utmaningar.

Kollade "Barnmorskorna" på kanal 1 igår.
Jag är helt faschinerad av förlossningar. Det är sååå himla häftigt. Kommer ihåg känslan och smärtan, men huvudsakligen känslan efteråt. Att få se den lille som legat och sparkat.
Kan sakna att jag inte ska föda barn igen.
Gubben satt med de sista 10 minuterna. Sa till honom att det är lite tråkigt att VI inte ska få barn tillsammans (ett gemensamt beslut). Men han var på, det var bara att säga till....
Men nej, jag skulle inte orka med att kliva tillbaka i blöj och vakna nätter träsket, dagis lämningar och hämtningar.
Nej, jag har gjort mitt på den fronten!

Pratade med chefen på mitt xtra jobb igår. Kan ev bli så att jag inte får gå tillbaka till avdelningen jag jobbat på. Lite tråkigt. Men jag kan förstå personalen, det blir ännu ett personalbyte inne hos dom. Och hon som har fyllt upp de 5 veckor jag varit borta är injobbad där. Det blir också en omställning för barnen på den avdelningen, de kommer väl knappt ihåg mig. Så det är ok. Huvudsaken är att det funkar för dem som jobbar där.
Det blir nya utmaningar för mig*s* Och jag är bra sugen på att börja jobba igen!!

Snart helg och gubben vill ha "fest" på lördag. Vi tänker ha en kombinerad "pyjamasparty-mamma är drogfri" kväll. Svartrockaren ska göra frisk tårta. En tradition här hemma när någon varit sjuk länge. Sen ska gubben bädda stor säng nere i vardags rummetså vi kan ligga framför filmduken och kolla film.

En jättemegamys kväll alltså!!

2 kommentarer:

Ambulansbarnmorskan sa...

Mmm det är en sån ära att få vara med om när ett nytt liv kommer till världen! Jag saknar att förlösa så mycket, det riktigt suger i magen efter att få göra det....

SS sa...

Ja, jag förstår det.
Vi får väl nöja oss med tv programmet*s*