fredag 11 april 2008

Frid och ro i mitt lilla bo!

Käkade god gryta till middag. Det var gubben som önskade sig den till middage, eftersom han fyllt år.
Det första jag sa till barnen när vi satte oss var, att nu skulle vi ha en luuugn och fridsam middag...UTAN tjafs. Mina barn har en viss förmåga att alltid börja tjafsa när de sitter vid samma bord, rättare sagt, sitter för nära varandra. (i samma rum)

5 minuter in i middagen ser jag hur svartrockaren är alldeles svart i ögonen. Sen skriker hon:
-MAMMA... SÄG ÅT HONOM (sugröret)! JAG BLIIR TOKIG!
Slänger ett öga på sugröret som sitter och tuggar kött, fridsam som en nunna.
Jag: Vadå?
Svartrockaren: HAN GÖR LJUD,SÄG ÅT HONOM ATT VARA TYST!
Jag: Men lägg av, han måste ju få andas.

3 minuer senare. Svartrockaren håller för ögonen och morrar:
JAG BLIR GAALEN. JAG MÅSTE FÅ SLÅ HONOM. HAN DRIVER MIG TILL VANSINNE. HAN MÅSTE VARA TYST!

Sugröret tuggar fortfarande kött men nu nynnar han en skit låt som spelas på MTV 24-7.en sån där vidrig låt som sätter sig i skallen och bara mal å mal om och om igen.

Bad sugröret att sluta nynna och svartrockaren att coola ner. Fridsam middag var det vi skulle ha.

2 minuter senare är svartrockaren på väg att gå upp i små atomer av iska, för nu både nynnar och vevar sugröret med armarna.(han gör samma dance mooves som de gör i musikvideon till skitlåten på MTV) Han ,skitglad för att fått igång svartrockaren.

Svartrockaren låter sina ben och fötter gå som propellrar under bordet i hopp om att få in ett slag på smalbenet på sugröret och skiker:

MAMMAAAAA! JAG BARA MÅSTE FÅ SLÅ HONOM. SNÄLLA, BARA LITE!! JAG LOVAR JAG SKA INTE LÄMNA NÅGRA MÄRKEN.

Fridsam middag, jo hej du! My ass!

Inga kommentarer: