tisdag 26 februari 2008

Västerbottens ost

Gubben och svartrockaren har varit och handlat.
Hon står i köket och skär en tjock skiva västerbottens ost som hon sedan äter under andakt.

Jag: Hoppla hoppla. Vad har ni köpt??

Svartrockaren: Västerbottens ost. Jag var SÅÅÅ sugen.

Jag: Jag visste inte att du gillar västerbottens ost.

Svartrockaren: XXX (min fd mans fru) har köpt det en gång och det var då jag upptäckte att jag gillar den. Men hon lär väl inte köpa det igen, för pappa blev skitsur.

Jag: Va? Varför då?

Svartrockaren: För att det är en så dyr ost.

Kan tillägga att mannen som blev sur får Connoisseur i brevlådan. http://sv.wikipedia.org/wiki/Connoisseur

Å vi lever på 1 skit lön!

Människa. Njut av livet ibland. Man lever ju bara en gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är kanske så man blir rik, att dra in på livets goda, haha ;))

Snåljåp!!

Jennie

SS sa...

Ja kanske det! Men attans vad tråkigt det måste vara!!

Snåljåp var ordet...*s*