fredag 25 januari 2008

Dumkopf!

Satt med sugröret och hans tyska i onsdags. Han hade gjort en skrivning och fått ig.
Pratade med läraren, och fick lite tips på vad vi(sonen och jag)skulle kolla igenom och träna på. Men...jag fattar noll...zero...njente! Nog för att jag läste tyska i 3 år, men jag kommer inte ihåg ett skvatt. Okej, nu ljuger jag. Jag kan säga : Ich habe ein knackwurst in mein lederhosen. Och sen kan jag rabbla "dursch fur gegen ohne om, an auf hinter in uber onter for unt swischen. Dessa fraser är nåt som styr nåt verb eller nåt...annat.??!!!

Pratade med läraren idag. Sa att vi inte fattar, att sugröret behöver övningsuppgifter som vi kan träna. Och sen babblar hon en massa som jag inte hängde med på. (var på jobbet och hade svårt att koncentrera mig). Det som hon ville ha sagt var att vi skulle kolla igenom skrivningen så skulle jag fatta vad han behöver träna på.

Å sen säger tant "gestapo" att mitt sugrör är omogen och svag. Omogen?!! SVAG??????
När jag la på så blev jag skitirriterad. Omogen?? Hallå. Han är 13 år. Vad kan man förvänta sig??? Och svag?? Vad menar hon då?

Ska kolla igenom de papper hon ska ha skickat med idag. Och om jag inte fattar så får hon släpa sig hit och förklara. Jag har redan 2 jobb. Jag varken kan eller vill vara lärare också!!!

Inga kommentarer: